ICAO (International Civil Aviation Organization) on üks kahest organisatsioonist mis sisuliselt määrab maailma lennunduse töökorraldust (teine on IATA).
Rahvusvaheline Tsiviillennunduse Organisatsioon on ÜRO eriorganisatsioon ning tema liikmeteks on absoluutne enamus ÜRO liikmetest. ICAO eesmärgiks on töötada välja rahvusvahelise lennuliikluse arengu põhimõtted ning kooskõlastada ja suunata tehnilist arengut üldise lennuliikluse turvalisuse eesmärgil. Osa ICAO tegevusest on lennundusega seotud standardiseerimine.
ICAO lennujaamakood
Absoluutsele enamusele maailma lennujaamadele, helikopteriplatsidele ja muule sarnasele infrastruktuurile on vormistatud 4-täheline lennujaamakood.
kasutatakse lennujuhtimises
kasutatakse lennunduse meteroloogias
kasutatakse dokumentatsioonis (nt AIP)
erinevalt IATA lennujaamakoodidest on ICAO koodid struktureeritud ja esimene täht märgib maailma piirkonda, teine täht riiki ja kaks viimast tähte märgivad lennujaama - näiteks Tallinna Lennujaama ICAO kood on EETN, kus esimene E on Euroopa põhjapoolne osa, teine E on Eesti ja TN Tallinna Lennujaam (neist kaks viimast tähte on iga riigi lennundusvõimude otsustada)
ICAO lennufirmakood
ICAO jagab kõikidele maailma lennufirmadele kolmetähelisi lennufirmatunnuseid.
kuna IATA lennufirmade koodid on kahekohalised ja nende arv seega väga piiratud, siis on kümmekond aastat arutatud et IATA võiks kõikjal kasutusele võtta ICAO lennufirmakoodid, kuid praktiliste tegudeni pole tänaseks jõutud
Muud ICAO koodid
Lisaks veel on ICAO standardiseerinud muud olulised lennunduses kasutatavad tunnused:
lennukite maatunnused (riigikoodid) - erisugustel praktilistel ja ajaloolistel põhjustel erinevad need tavapärastest ISO 3166-1 alpha-2 riigikoodidest
lennufirmade raadiokutsungid - teadlikult loodud sellistena et lennufirmad raadioeetris omavahel sassi ei läheks