Põnevad lennundusfaktid - Pikim lennuliin maailmas
Maailma pikim vahemaandumiseta lennuliin
Eks kõik hakkab pihta majaduslikust põhjendatusest. Kaugem linnapaar, kus võiks tegelikku nõudlust olla, on London (LHR) - Auckland (18354 km).
Hetkel aga ei leidu reisilennukit, mis sellise lennuliiniga hakkama saaks. Praeguse hetke parim pikamaalennuk Boeing 777-200LR suudab lennata 15844 kilomeetri kaugusele ning sellest ilmselgelt ei piisa nimetatud otseliini jaoks.
2018. aasta alguses kasutusele tulev Airbus A350-900ULR saab hakkama 17960 kilomeetriga (19 tundi lendu), kuid ka sellest LHR-AKL liini jaoks ei piisa.
Hetkel ongi pikim regulaarselt lennatav lennuliin
Qatar Airways'i Doha-Auckland (14524 km kestusega 17,5 tundi) ning tema järel kohe Emirates'i Dubai-Auckland (14191 km).
Qantas'e Dallas-Sydney on pikkuselt kolmas lennuliin (13799 km).
Järgmisel aastal lisandub pikamaalendude klubisse Qantase uus lennuliin London Heathrow ja Perthi vahel (14500 km) ning see saab olema läbi ajaloo esimene otselend Suurbritannia ja Austraalia vahel.
Singapore Airlines lendas ligi kümme aastat New York Newark - Singapur (15345 km) ja Los Angeles - Singapur liine (14114 km), kuid kasutatud lennuk A340-500 oli majanduslikult ebamõistlik ja 2013. aastal liinid suleti. Airbus A350-900ULR kasutusele võtmisel võime kevadel 2018 eeldada et need liinid taasavatakse.
Pikkade lennuliinide puhul peame arvestama et otsetee alati pole kõige mõistlikum. Näiteks
Air India Delhi - San Francisco ja Los Angelese liinide jaoks 12500-kilomeetrine otsetee kulgeks üle Siberi ja Põhja-Jäämere, kuid tegelikkuses lennatakse ligi kaks tuhat kilomeetrit rohkem üle Vaikse Ookeani ja kasutatakse ära jugavoolu edasiviivat jõudu (tagasilend loomulikult on otseteed pidi).